Föreningen har ett kollektivt avtal med Telia som innebär att alla medlemmar har tillgång till bredband 100/100, TV-paketet Lagom samt abonnemang för bredbandstelefoni som betalas av föreningen.
För att kunna använda tjänsterna måste varje lägenhet/medlem ha ett konto hos Telia.
Vill man ha fler kanaler, snabbare bredband mm så kontaktar man själv Telia. Kostnaden för tilläggstjänsterna och eventuella trafikkostnader står medlemmen för.
TV-box, fjärrkontroll och routern tillhör lägenheten och skall lämnas kvar vid eventuell avflyttning.
Läs mer om till exempel vilka kanaler som ingår på Telia.se
Önskemål om parabolantenn?
För en sådan montering i fastigheten, t ex på en balkong, måste man ha tillstånd av styrelsen. Observera att man inte får borra eller skruva i inglasningskonstruktionen till balkongen! Se vidare särskilt avsnitt om Parabolantenn.
Problem med bredband, Tv och telefoni anmäler du till Telia.
Uppdaterad: 2023-04-11
Brf Brotorp
HSB Göta: 077 - 110 10 30
Vicevärden: 010-442 37 72
Felanmälan: mån-fre 7-16 0771-10 10 30, övrig tid 010-470 53 51