Bredband, Tv och telefoni

BRF BROTORP

Bredband, Tv och telefoni


Föreningen har ett kollektivt avtal med Telia som innebär att alla medlemmar har tillgång till bredband 100/100, TV-paketet Lagom samt abonnemang för bredbandstelefoni som betalas av föreningen.


För att kunna använda tjänsterna måste varje lägenhet/medlem ha ett konto hos Telia.

De som vill ha fler kanaler, snabbare bredband mm så kontaktar man Telia. Kostnaden för tilläggstjänsterna och eventuella trafikkostnader står medlemmen för.


TV-box, fjärrkontroll och routern tillhör lägnheten och ska lämnas kvar vid eventuell avflyttning.


Läs mer om till exempel vilka kanaler som ingår på Telia.se


Sedan tidigare har föreningen även ett basutbud av TV-kanaler via Comhem kabel-TV-abonnemang. Avgiften är inkluderat i månadsavgiften Avtalet löper ut under andra delen av 2019.


   

Sedan tidigare har föreningen även ett basutbud av TV-kanaler via Comhem kabel-TV-abonnemang. Avgiften är inkluderat i månadsavgiften Avtalet löper ut under andra delen av 2019.



Den som inte har möjligheter att ta in sin speciella favoritkanal via vårt kabelnät har bland monterat en egen parabolantenn. För en sådan montering i fastigheten, t ex på en balkong, måste man ha tillstånd av styrelsen. Observera att man inte får borra eller skruva i inglasningskonstruktionen till balkongen! Se vidare särskilt avsnitt om Parabolantenn.



Problem med bredband, Tv och telefoni anmäler du till Telia resp ComHem.



Uppdaterad: 2019-02-03

Kontakt Info.


Brf Brotorp

HSB Göta: 077 - 110 10 30

Vicevärden: 076 - 610 16 05

Felanmälan: 077 - 110 10 30 (dygnet runt)